Geçmişten Günümüze: Sosyal Medyanın Kullanıcı Sayıları

Baran Karakuş
16 Ağustos 2019

Annelerin ve babaların bile artık ellerinden düşürmediği, insanların günde ortalama 3-5 saat vakit geçirdiği sosyal medya hesaplarının kullanıcı sayıları, her geçen yıl değişiklik gösteriyor. Özellikle dijital pazarlamacılar ve e-ticaret sitelerine sahip markalar tarafından da bu değişiklikler, sıklıkla takip ediliyor.

Şimdi, 2002 yılından başlayarak sosyal medya hesaplarının değişim grafiklerini sizlerle paylaşacağız.

Friendster Neden Başarılı Olamadı?

2002 yılında kullanıma açılan sosyal paylaşım ağı Friendster’in kullanıcı sayısı, 3.294.996 idi. Çalışma mantığı birebir Facebook ile aynı olan bu platformda, markaların güncelleme yapmasına ve kullanıcıların bilgilendirilmesine kadar tüm altyapı sistemleri mevcuttu. Aynı yıllarda, günümüzde de varlığını sürdüren profesyonel paylaşım ağı Linkedin ise sadece 19.666 kullanıcıya sahipti.

2003 yılının sonlarına doğru Friendster, kullanıcı sayısını hızla artırarak 4.294.950’ye çıkartıyor ve popülerliğini her geçen gün artırıyordu. Kullanıcılar, artık bir network aracı olarak kullandıkları Friendster’den iş bulma yollarına girmeye başlamışlardı. Linkedin ise minimal yükselişini devam ettiriyor ve 2003 yılının sonunda kullanıcı sayısını, 86.330 yapıyordu.

2005 yılının ortalarına doğru Flickr, Orkut ve MySpace gibi mecralar hızla internet dünyasında yaygınlaşmaya başlamış ve yenilikleri artık takip edemeyen Friendster’in koltuğunu almışlardı. Flickr, Friendster’dan farklı olarak videolarınızı ve fotoğraflarınızı paylaşabileceğiniz ve depolayabileceğiniz bir mecra olmasıyla ön plana çıkmıştı.

Türk Mühendisin Mucizesi: Orkut

Orkut ise Türk mühendisin yaklaşık 15 yıl önce kurduğu bir sosyal ağ. Kurulduktan sonra milyonlarca kullanıcıya ulaşan ve sonrasında Yahoo tarafından satın alınan bu uygulama, 300 milyona yakın kullanıcıya sahipti. Facebook’un ortaya çıkarak pazara yeni bir soluk getirmesiyle, internetin geçirdiği evrime ayak uyduramayan Orkut, kullanıcı sayısında hızlı düşüş yaşadı ve 2014 yılında tamamen kapandı.

Açın Kapıları, Facebook Evimize Geliyor!

2005 yılında 700.500 kullanıcıyla hayatımıza hızlı ve etkili bir şekilde giren Facebook, bir daha da çıkmadı. 2006 yılında MySpace, Orkut ve Hi5 gibi güçlü rakiplerinin oldukça uzağında olan Facebook, geliştirdiği inovasyonlarla pazarda oldukça büyük bir yere sahip oldu.

Serdar Ortaç Mp4 İzle Dönemi

Youtube’un hayatımıza giriş dönemi olarak 2006 yılın söyleyebiliriz. Düşük internet hızı nedeniyle başlangıçta video izlemek için uzun saatler beklense de Youtube hayatımıza girdikten kısa bir süre sonra 394.013.260 kullanıcıyla zirveye ulaştı.

Facebook VS Youtube

2009 – 2011 yılı arasında Facebook ve Youtube arasında müthiş bir yarış başladı. 2009’dan 2010 yılına geçerken Facebook kullanıcı sayısını, neredeyse 300 milyon artırdı.  Bu zamanlarda Google da bir sosyal ağ platformu piyasaya sürdü: Google Buzz. 170 milyon kullanıcısı olmasına rağmen Facebook ve Youtube’un akıl almaz yükselişinin gölgesinde bile kalamadı.

2013 yılında Facebook ve Youtube 1 Milyar kullanıcıyı aşarak tüm dünyada yeni bir çağın güçlü temellerini attı. Aynı dönemde hepimizin büyük bir hevesle üye olduğu Tumblr, 140 karaktere dünyalar sığdırdığımız Twitter ve Google’ın sosyal medya kanallarına tekrar rakip olup yine sonu hüsranla biten Google Plus uygulaması da 200 milyonu aşan kullanıcı sayısına ulaştı.

24 Saatte Devri Alem: Instagram

İnsanların günde 2 KM’lik scroll yaptığı Instagram, kimilerine göre bağımlılık, kimilerine göre anı ölümsüzleştirmek, kimilerine göre ise ticaret... Ülkemizin son yıllarına damga vuran, TV kanallarında sunuculara ‘ Yeter artık arkadaşlar DM atmayın!’ diyerek feryat ettiren bir sosyal mecra.

Instagram, dünyamıza 2012 yılının başlarında girdi. O dönemde 20 milyon kullanıcı sayısına sahip olan bu uygulama, 2018 yılının son verilerine göre 1 Milyar kullanıcıyı aşmış durumda. Son dönemin kullanım süresi bakımından en fazla tercih edilen platformu Instagram, hızla büyümeye de devam ediyor.

Linkedin ise Microsoft tarafından satın alındıktan sonra hızlı bir yükselişe geçti ve şu anda 467 Milyon kullanıcısı mevcut. Yükselişine bu yıl da devam etmesi beklenen Linkedin’de bir profiliniz yoksa muhakkak olmalı.

Günümüzde dünya nüfusunun %45’inin kullandığı bu sosyal medya hesaplarında halanızın ‘Bal yanak <3’, dayınızın ‘Burası neresi yeğenim?’ ve annenizin ‘ Ay ben seni yerim!’ yorumlarına maruz kalmadığınız günler dileriz.