Perakende Analitiği Departmanı

23 Haziran 2016

“Hello World!

Yazılım dilleri derslerinde, ilk öğretilen uygulama genellikle bu cümleyi ekrana yazdırmaktır. Yazılım öğrencileri için; yeni bir dil öğrenmenin, yeni bir sisteme alışmanın ilk adımıdır bu cümle.  Perakende Analitiği Departmanı da; birçok yeni şey öğrenmeyi, bu öğrendiklerimizle birçok uygulama geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Ne İş Yaparlar?

Analitik kelimesi, şu sıralar, herhangi bir şeyi süperleştirmenin ya da herhangi bir şeye kültür katmanın kolay yollarından biri olarak kullanılıyor ( çorap --> analitik çorap, artık o sizin bildiğiniz çorap değil bir bilim ürünü!)

Nano Teknoloji, Big Data, Optimizasyon, HD gibi diğer ifadeler de cümle içerisinde kullanılarak aşağı yukarı aynı etki oluşturulabilir ancak biz analitik kelimesini “veri içerisindeki anlamlı deseni keşfetmek” manası ile kullanıyoruz.

Perakende Analitiği Departmanı, Aydınlı Grup bünyesinde merchandising, lojistik, mağazacılık, tedarik zinciri, idari işler gibi birçok alanda bulunan problemlere, analitik bakış açısıyla yaklaşarak çözümler üretmeyi amaçlar. Bu problemler üzerinde çalışırken matematiksel modelleme, kural tabanlı algoritma, simülasyon, veri madenciliği, istatistiksel metotlar gibi tekniklerden faydalanır. Bu teknikler ise IBM Ilog OPL Studio, MS SQL, R, AnyLogic, VBA gibi araçlarla kullanılır.

 

Blog Yazarları

Hakan Duran Bilgi İşlem Direktörü
Tuğba Uzüğüten Cacharel Marka Müdürü
Gözde Bohan İnsan Kaynakları Uzmanı
Sema Şentürk İnsan Kaynakları Takım Lideri